Resaco tulee sanoista Remote Sales Company.
Resacon perustajalla, Olli Juneksella on paljon kokemusta kasvuyhtiöissä myynnin- ja markkinoinnin johtamisen parissa. Resacon liiketoimintasuunnitelmassa tammikuussa 2022 ideana oli tarjota myynnin valmennusta digimarkkinoinnista kasvua hakeville yrityksille.
Yrityksestä ei ollut tarkoitus tulla koskaan digimarkkinointitoimistoa. Digimarkkinoinnin ala on huonokatteinen, täynnä isoja egoja ja jopa suoranaista valehtelua asiakkaille.
Muutaman kuukauden digimarkkinoinnin kumppanien etsinnän jälkeen selvisi, että markkinoilla ei ole digimarkkinoinnin toimijaa, joka ymmärtäisi johtoryhmätason ajattelua ja kasvua oikeasti.
Oli kehitettävä palvelu itse.
Henni Nurminen tulee mukaan Resacon toimintaan toiseksi founderiksi.
Hennillä on kokemusta Googlen maksetun mainonnan konsultoinneista tuhansista yrityksistä. Hän havaitsi, että digimarkkinoinnin markkinassa on tarvetta toimijalle, joka projektimyynnin ja kampanjoinnin sijaan pystyy katsomaan pitkällä aikajänteellä ja olemaan asiakkaalle strateginen kumppani.
Resacon digimarkkinoinnin tiimiä aletaan kasaamaan ja palvelua kehittämään seuraavien teemojen pohjalta:
2023 vuosi oli Resacolle perustan vahvistamisen vuosi. Emme satsanneet myynnin kasvuun. Tästä huolimatta teimme 60% kasvun liikevaihdossa (262te -> 419te).
Pidämme tätä hyvänä, koska uusmyyntiä ei Resacolla ollut. Kaikki asiakkaat tulivat suosittelun kautta.
Vuonna 2023, 9%:n liikevoitto on digimarkkinoinnin toimialan keskiarvo, johon olemme tyytyväisiä.
On muistettava, että teimme sen samaan aikaan, kun tuplasimme henkilöstön, säilytimme kannattavuuden, sekä investoimme kasvuun ja kehitykseen ilman ulkoista rahoitusta tai aktiivista myyntiä.
Kahden vuoden perustan, prosessien ja pohjien rakentamisen jälkeen - vuosi 2024 on kasvun vuosi. Myynti laitettiin käyntiin tammikuussa 2024.
Tänä vuonna Resaco tulee kasvamaan useilla uusilla ammattilaisilla sisällöntuotannon, maksullisen mainonnan, asiakkuuspäälliköiden ja tuotannon päälliköiden osa-alueilla. Emme aio kasvaa tuotannon ja asiakaskokemuksen kustannuksella, vaan myynti ja rekryt sopeutetaan tuotannon kapasiteetin mukaan.
Vuonna 2024 rakennamme perustan Resacon kansainvälistymiselle.
Resacon visiona on olla maailman parhain etätyöympäristö. Työskentelemme jo kolmella eri aikavyöhykkeellä ja seitsemällä eri paikkakunnalla.
Missio on olla myynnillisen digimarkkinoinnin markkinajohtaja.
Digimarkkinoinnin kehitys ja muutosvauhti nopeutuu. Viimein vanha aikansa nähnyt tuhoutuu ja syntyy uutta. Se on markkinataloutta.
Teemme Resacolla työmme jo kansainvälisellä tasolla. Se ei riitä, sillä aiomme tulla siinä mitä teemme - maailman parhaimmiksi.
Hyppää remmiin, sillä tämä juna vie oikeaan suuntaan.
Me emme jätä tarjousta yhteistyöstä, jos emme ole täysin varmoja, että onnistumme. Siksi kannattaa ottaa yhteyttä ja kokeilla.