Resacos grundare, Olli Junes, har en mångsidig erfarenhet inom B2C- och B2B-verksamhet med fokus på försäljnings- och marknadsföringsledning i tillväxtföretag som Alexandria, Talliosake, Talli (Sverige), Marknadsföringsbyrån WDS och Doorway.
Under sin karriär har han ägnat tre år åt kallbokning, genomfört över 6000 kundmöten och gjort mer än 2000 affärer i Finland och Sverige.
När han köpte marknadsföringstjänster för olika företag märkte han att det inte fanns någon aktör på marknaden som verkligen förstod tillväxtföretagens affärsverksamhet. Marknadsföringen bestod ofta av enskilda kampanjer utan en röd tråd och saknade någon som ledde processen.
Under åren har han vid sidan av sitt huvudsakliga arbete genomfört framgångsrika konsultprojekt där han införde moderna digitala marknadsföringsmetoder för att stödja aktiv försäljning med utmärkta resultat. Idén om ett företag som skulle erbjuda konkreta och effektiva verktyg för tillväxt hade grott i bakgrunden i flera år.
Resacos grundare, Olli Junes, har omfattande erfarenhet av att leda försäljning och marknadsföring i tillväxtföretag. I januari 2022 var affärsidén för Resaco att erbjuda försäljningsträning för företag som söker tillväxt genom digital marknadsföring.
Företaget var aldrig tänkt att bli en digital marknadsföringsbyrå. Digital marknadsföring är en bransch med låga marginaler, stora egon och ibland rentav lögner gentemot kunderna.
Efter några månaders sökande efter samarbetspartners inom digital marknadsföring blev det klart att det inte fanns någon aktör på marknaden som verkligen förstod ledningsnivåns tänkande och tillväxt.
Tjänsten behövde utvecklas internt.
Resacos digitala marknadsföringsteam håller på att formas, och tjänsten utvecklas utifrån följande teman:
År 2023 var ett år av grundläggande förstärkning för Resaco. Vi satsade inte på försäljningstillväxt. Trots detta ökade vi vår omsättning med 60 % (262 tusen euro till 419 tusen euro).
Vi anser detta vara en framgång, eftersom Resaco inte hade någon nyförsäljning. Alla kunder kom genom rekommendationer.
År 2023 uppnådde vi en rörelsevinst på 9 %, vilket är genomsnittet inom digital marknadsföring, och vi är nöjda med det.
Det är viktigt att notera att vi uppnådde detta samtidigt som vi fördubblade personalstyrkan, bibehöll lönsamheten och investerade i tillväxt och utveckling utan extern finansiering eller aktiv försäljning.
Henni Nurminen ansluter sig till Resaco som medgrundare.
Efter två år av att lägga grunden, bygga processer och etablera basen blev 2024 ett år av tillväxt. Försäljningen lanserades och produktionen fördubblades under 2024.
Resaco växte med flera nya yrkespersoner inom innehållsproduktion, betald annonsering, kundansvar och produktionsledning. Vi är fast beslutna att säkerställa att tillväxt inte sker på bekostnad av produktionskvalitet eller kundupplevelsen. Istället kommer försäljning och rekrytering att anpassas till produktionskapaciteten.
Resacos vision är att bli den bästa distansarbetsmiljön i världen. Vårt företag består av 14 teammedlemmar på 12 olika platser, i fyra länder och två tidszoner.
Vår mission är att bli marknadsledare inom försäljningsdriven digital marknadsföring.
Utvecklingen och förändringstakten inom digital marknadsföring accelererar. De gamla och föråldrade metoderna försvinner äntligen och lämnar plats för något nytt. Det är kärnan i en blomstrande marknadsekonomi.
På Resaco presterar vi redan på internationell nivå. Men det räcker inte – vi är fast beslutna att bli bäst i världen på det vi gör.
Hoppa på resan, för det här tåget är på väg åt rätt håll.
Vi lämnar inte ett erbjudande om samarbete om vi inte är helt säkra på att vi kommer att lyckas. Därför är det värt att ta kontakt och prova.