Tehokas liidien generointi on elintärkeää yrityksen kasvulle, mutta monet verkkosivut eivät tuota riittävästi liidejä. Syyt voivat vaihdella teknisistä ongelmista huonoon käyttäjäkokemukseen. Tässä artikkelissa käymme läpi tärkeimmät syyt ja ratkaisut, joiden avulla voit parantaa liidien määrää merkittävästi.
Hidas verkkosivusto on yksi suurimmista syistä, miksi potentiaaliset liidit karkaavat. Jos sivuston lataaminen kestää liian kauan, käyttäjät siirtyvät nopeasti muualle, mikä vaikuttaa negatiivisesti käyttökokemukseen ja konversioihin. Esimerkiksi sivuston nopeuden parantaminen voi sisältää palvelimen vasteajan lyhentämistä, raskaita grafiikoita keventämällä ja välimuistiratkaisuja hyödyntämällä (WebFX) (KangoMedia Web Design).
Suurin osa verkkoliikenteestä tulee nykyään mobiililaitteista, joten mobiiliystävällisyys on välttämätöntä. Responsiivinen sivusto, joka on optimoitu pienemmille näytöille, parantaa käyttökokemusta ja lisää todennäköisyyttä, että vierailijat jäävät sivustollesi pidemmäksi aikaa ja täyttävät lomakkeita. On tärkeää testata sivustosi eri mobiililaitteilla ja -selaimilla varmistaaksesi, että se toimii moitteettomasti kaikkialla (NPK Media).
Konversiokoukut, kuten chat-botit, pop-up-ikkunat, lomakkeet ja toimintakehotteet (CTA), ovat tärkeitä liidien keräämisessä. Esimerkiksi:
Liikenteen lisääminen verkkosivuille on olennaista liidien määrän kasvattamiseksi. Tässä muutamia tehokkaita strategioita:
Me emme jätä tarjousta yhteistyöstä, jos emme ole täysin varmoja, että onnistumme.