30+
Tyytyväistä kuukausiasiakasta
62
NPS (3/2025)
100
eNPS (11/2024)
16
Henkilöstömäärä
100%
Etätyöyritys
30+
Tyytyväistä kuukausiasiakasta
62
NPS (3/2025)
100
eNPS (11/2024)
16
Henkilöstömäärä
100%
Etätyöyritys
Myyntijohtajaa mitataan tuloksilla – ei selityksillä.
Numerot ratkaisevat ja jos ne jäävät vajaiksi, seuraukset ovat todellisia. Jokainen viikko ilman tuloksia on askel kohti vaikeita keskusteluja.
Kuulostaako tutulta?
"Hienoinkaan brändi ei maksa laskuja"
"Olemme erittäin tyytyväisiä tuloksiin. Resacon ansiosta asiakasvirta on vauhdittunut, ja tämä on näkynyt päivittäisessä työssämme."
"Ilman Resacon oma-aloitteisuutta asiakaspalvelussa, asiat eivät olisi edenneet niin hyvin. Haluatte aidosti että me pärjätään, olette aidosti meidän puolella."
"Tekemisestä on tullut ennustettavampaa. Viikottainen, säännöllinen raportiikka on meille tärkeää."
Miksi mainonta ei konvertoi näennäisesti, mutta ei tuota kauppaa? Miksi sivuilla käy porukkaa, mutta yhteydenottoja ei tule? Eikö sinulla ole tarpeellista näkymää siihen mitkä asiat vaikuttavat yrityksen liidin keruuseen?
Usein ongelma ei ole mainonnan määrä, vaan sen kohdistus, laskeutumissivujen sisältö tai koko ostopolun toimimattomuus. Jos et tiedä mikä toimii ja mikä ei, et voi myöskään kehittää toimintaasi.
Ilman selkeää näkymää mainonnan, myynnin ja verkkosivujen yhteispeliin on vaikea tietää, miksi liidejä ei synny – tai miksi ne eivät johda kauppaan. Laadukas digimarkkinointi on monen osatekijän saumatonta yhteispeliä.
Varaa kasvuvartti, niin käydään yhdessä läpi, mitkä asiat vievät asiakkaita eteenpäin ostopolulla ja miksi osa heistä jää matkan varrelle.
Siksi todella monissa yrityksissä, ehkä sinunkin, mennään tutuilla toimintamalleilla eli ollaan ns. lehtimainosajassa sellaisena aikana, kun asiakkaat ovat siirtyneet täysin verkkoon. Tämän ilmiön voit havaita tarkastelemalla omaa ostokäyttäytymistäsi.
Mistä sinun oma ostopolkusi alkaa? Kun olet ostamassa uutta polkupyörää, niin käveletkö ensimmäisenä paikalliseen markettiin katsomaan valikoimaa vai menetkö Googleen ja kirjoitat sinne hakusanan “polkupyörä” tai “sähköpyörä" (+ oma paikkakuntasi)?
Sanomme sen suoraan: ala jolla toimimme on täynnä jargoniaa ja ohutta yläpilveä. Harva yrityksen omistaja tai ylin johto ymmärtää todella digimarkkinoinnin hyödyt, koska digimarkkinoinnista on luotu ydinfysiikkaa lähentelevä mielikuva. Mutta mikä pahinta, suurin osa digimarkkinoinnin tekijöistä keskittyy tekemään aivan vääriä asioita. Ei ymmärretä asiakkaan bisnestä ja mitataan näyttökertoja tulosten sijaan.
Nykytekemistä mittaavia mittareita on liian paljon, eivätkä niistä kaikki ole olennaisia. Mitataan bisneksestä riippumatta sivuilla vietettyä aikaa, eikä konversioita (esim. liidit, varaukset, myynnilliset soitot).
Toiminnasta tulee jatkuvaa kampanjointia ja arvontaa. Kampanjointi on merkki siitä, että myynnin lisäämisen keinot ovat vähissä ja joudutaan antamaan alennusta. Jos tarkastelet kilpailijoitasi, moni kampanjoi. Mistä se voisi olla merkki? Tuskin toimivasta markkinoinnista. Kellään Resacon asiakkailla ei ole arvontoja käynnissä. Arvonta tuhoaa brändin.
Pandemia osoitti että yritykset, jotka löytävät asiakkaansa verkosta ennustettavasti, kasvattivat liikevaihtoaan - kun taas ne jotka eivät, tekivät jopa konkurssin. Tämän voit havaita tarkastellessasi suurimpien verkkokauppojen liikevaihtoa pandemiavuosina.
Kun Moontalk aloitti Resacon asiakkaana, he olivat testanneet perinteiset markkinoinnin toimenpiteet kahden eri digitoimiston kanssa. Asiakashankinnan latu oli hiihdetty loppuun ja kallis. Verkkosivut eivät tuoneet liidejä.
Resacolla päätimme valita dataan sekä uusiin yleisöihin perustuvan liikenteen hankintamallin, jolla potentiaaliset asiakkaat tuotiin myynnillisille laskeutumissivuille.
→ Kysyntä verkkosivuilta 2,5-kertaistui
→ Liidihinnasta pois -60%
→ Verkkosivujen kävijöistä tulleet liidit (konversio-%) viisinkertaistuivat
"Ollaan tyytyväisiä tuloksiin. Tekemisestä on tullut ennustettavampaa ja viikottainen, säännöllinen raportiikka on meille tärkeää."